8 października 2012

SPELT-RICE PANCAKES
PLACUSZKI ORKISZOWO-RYŻOWE


Szybkie, słodkie śniadanko

Zauważyłam, że amerykańskie placuszki stały się bardzo popularne w naszym kraju. Prawie codziennie na blogach pojawiają się wpisy ze zdjęciami pancakes'ów wykonanych wg indywidualnie zmodyfikowanych przepisów. Możesz pomyśleć "A co tam można zmodyfikować?".
A no można. Wybierasz rodzaj mąki, dorzucasz ulubione dodatki, polewasz sosem wykonanym wg własnego pomysłu. Odmian tych śniadaniowych przysmaków jest tyle, ile rąk przyrządzających. Fenomenalne.






PANCAKES
ORKISZOWO-RYŻOWE
Z MALINAMI

„Delikatnie słodkie, puszyste placki śniadaniowe.”

Porcja 6-8 sztuk

½ szklanki mąki orkiszowej razowej
½ szklanki mąki ryżowej
1 łyżeczka mielonego lnu
½ szklanki maślanki
¼ szklanki musu jabłkowego bez cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta cynamonu
szczypta soli
Suche składniki wymieszaj w misce. Dodaj maślankę, mus jabłkowy i jajko. Roztrzep za pomocą rózgi.
Ciasto odstaw na 10-15 minut, żeby odpoczęło.
Rozgrzej patelnię pokrytą łyżką oleju roślinnego. Ciasto na placki nakładaj łyżką na rozgrzaną patelnię. Piecz około 3 minut z każdej strony. Podawaj z jogurtem naturalnym wymieszanym z syropem z agawy i świeżymi malinami.



6 komentarzy:

  1. Kto mógłby nie lubić pancakes :) Z mąką ryżową jeszcze nie próbowałam ich robić, ale podoba mi się ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też użyłam jej pierwszy raz i powiem szczerze że zmiana jest wyczuwalna w smaku :)

      Usuń
  2. Ja mam mąkę amarantusową i też przymierzam się do pancakesów :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Looks like a good recipe!
    Raspberries, mmm...

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie słodkie poranki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!