7 grudnia 2012

KREM BROKUŁOWY GORDON'A RAMSAY'A Z GRUSZKĄ
broccoli soup with sweet pear


Jest to kolejny przepis z bardzo lubianej przeze mnie książki Gordona, Szef kuchni po godzinach.
"Zupa, wyrafinowana i łatwa w przygotowaniu, doskonale nadaje się na przystawkę podczas uroczystych przyjęć. Zupę z brokułów można ugotować z jednodniowym wyprzedzeniem i przed podaniem jedynie podgrzać. Gruszki najlepiej obrać i podsmażyć tuż przed dodaniem. Jeśli zdecydujesz, by przygotować je wcześniej, włóż je do wody zakwaszonej sokiem z cytryny, by nie ściemniały." Przed podsmażeniem odcedź je i dokładnie osusz papierowym ręcznikiem, by ładnie się karmelizowały."



ZUPA BROKUŁOWA Z SEREM STILTON I GRUSZKAMI


Porcja dla 4 osób

2 duże brokuły
800 ml bulionu drobiowego lub warzywnego
100 g sera stilton (ja dałam gorgonzolę)
2 twarde i dojrzałe gruszki
25 g masła
garść płatków migdałowych (lub pestek dyni)

Brokuły umyj, osusz i podziel na różyczki. Twarde łodygi obierz i posiekaj.

W rondlu zagotuj bulion, dodaj do niego brokuły i przykryj. Gotuj 3-4 minuty, aż brokuły będą miękkie, ale nie utracą zielonego koloru. Podziel je na dwie partie i zmiksuj w blenderze dodając po połowie sera. Zlej zupę do rondla, dopraw solą i pieprzem.

Gruszki przetnij na pół (możesz je również obrać) i usuń gniazda nasienne. Rozgrzej ciężką patelnię, rozpuść masło i włóż połówki gruszek. Podsmażaj 1-2 minuty z każdej strony polewając masłem. Gdy brzegi gruszek się zrumienią, przełóż je na talerz i odsącz z nadmiaru masła.

Wlej zupę do ciepłych talerzy i ułóż w niej gruszki. Posyp okruszkami sera i płatkami migdałów.




10 komentarzy:

  1. Przyznam, że jest w niej coś, co zachwyca. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada oblednie, musze koniecznie zrobic :)) i to poleczenie gruszek i sera. mniaaam

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym spróbowała....:)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie. Lubię zupy, lubię kremy... Czuję że warto go zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  5. To znowu ja i tym razem uprzejmie donoszę, że czeka na Ciebie u mnie nominacja, cieszysz sie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe:) dzięki, mam już 2 zaległe więc muszę się w końcu zebrać za odpowiadanie:)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia, doskonałe połączenie smaków. Bardzo wykwintna zupa! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię kremy, jak dla mnie bardzo zaskakujący przez ta gruszkę
    ale pewnie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!