26 marca 2013

SMAŻONY ŚLEDŹ BAŁTYCKI W SOSIE SZPINAKOWYM


Czas troszkę odsapnąć. Ostatni tydzień spędziłam na składaniu magazynu i powiem szczerze, że troszkę mnie to zmęczyło. Chciałam, żebyście zdążyli zapoznać się z jego treścią (przede wszystkim z przepisami) jeszcze przed świętami. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu i zagoszczą na świątecznym stole.

Z ręką na sercu mogę przyznać, że Sernik Kokosowy z Truskawkową Pianką jest obłędny. To chyba jeden z lepszych, jakie do tej pory udało mi się zrobić. Mazurek z Truskawkami i Limonkową Czekoladą bardzo mnie zaskoczył, Początkowo byłam na niego zła, bo kruche ciasto wyszło idealne - czyli bardzo kruche i zanim zrozumiałam, że muszę go traktować z szacunkiem dwukrotnie mi się połamał. Efekt jednak przerósł moje oczekiwania - uwierzcie mi - jest pyszny! A jeśli nie lubicie suchych bab to koniecznie spróbujcie mojej Bananowej z Żurawiną.

Dzisiaj przepis na danie z wspominanego śledzia bałtyckiego. Jest trochę trudny w obróbce, bo podczas jedzenia trzeba walczyć z ośćmi, ale obecnie to jedna z najzdrowszych ryb, więc warto się pomęczyć.



ŚLEDŹ BAŁTYCKI W SOSIE ŚMIETANOWO - SZPINAKOWYM


8 tuszek śledzia bałtyckiego
codzienny
1 cała cytryna
50 g mąki razowej
40 g bułki tartej
masło i olej do smażenia

150 ml śmietanki do gotowania
100 ml mleka
1 szalotka
1 ząbek czosnku
70 - 100 g młodych liści szpinaku

Śledzie umyj i osusz ręcznikiem papierowym. Zetrzyj skórkę z cytryny, wyfiletuj miąższ i wraz z wyciśniętym sokiem umieść w małym rondelku. Dodaj 1/2 łyżeczki cukru i 1/4 łyżeczki soli. Zagotuj i zmiksuj na gładką pastę.

Pastą natrzyj ryby i odstaw do lodówki na godzinę. Wymieszaj mąkę z bułką tartą i obtocz w niej filety. Usmaż na maśle wymieszanym z olejem na złoty kolor.

Zagotuj mleko ze śmietanką. Dodaj drobno posiekaną szalotkę, czosnek przeciśnięty przez praskę i młode liście szpinaku. Gotuj przez chwilę do lekkiego zgęstnienia sosu. Sos możesz zmiksować w blenderze lub pozostawić szpinak w całości (wedle upodobań). Polej sosem rybę i podawaj z młodymi ziemniaczkami.


10 komentarzy:

  1. Wszystkie Twoje potrawy wyglądają zawsze tak profesjonalnie i piękne. Zawsze klikając czerwony krzyżyk odchodzę stąd z mega apetytem. :)
    A magazyn naprawdę udany. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! I ten zielony sos... Az mi slinka pociekla, choc przed chwila zjadlam lunch.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym coś skubnęła z tego talerza:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No świetnie wygląda i pewnie tak smakuje! Gratulacje! Rybki zawsze dobre na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię ryby ale śledź smażony to ta jedyna, którą omijam z daleka... niestety :( chociaż wygląda rewelacyjnie (szkoda że to śledź ;P)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raz zrobiła śledzie świeże, zgrilowałam, nie smakowały mi. Mam nadzieję, ze smakowały Ci. Mnie niestety to mięsko tylko w occie "schodzi"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, uważam, że jest to wymagające danie. Trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo ości jest dużo i to mnie najbardziej przeszkadzało. Również wole w occie, ale smażona może być :)

      Usuń
  7. Kupujcie fileciki, są przepyszne po usmażeniu i nie ma męki z ośćmi. Ja takie smażone fileciki zjadam na kanapkach. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!