27 czerwca 2013

WARSTWOWY DESER WANILIOWY Z MALINAMI


Najprostszy i najszybszy deser z dzieciństwa? Kogel-mogiel! W zależności od nastroju kręciłam go na sposób naturalny - żółtka z cukrem, z dodatkiem piany z białek, z kakao lub z kroplą olejku waniliowego.
Ucierając żółtka do tego prostego deseru przypomniałam sobie chwile spędzone z kubkiem i łyżką, którą rozcierałam chrzęszczące pod naciskiem kryształki cukru.
Do deseru należy użyć bardzo świeżych, najlepiej ekologicznych i sprawdzonych jaj.



DESER WANILIOWY Z MALINAMI

2 porcje

3 żółtka
300 ml śmietany 30%
2-3 łyżki cukru z naturalną wanilią
1 łyżka białka serwatkowego o smaku waniliowym (można pominąć lub dodać cukier puder)
sok z cytryny
250 g malin
płatki migdałów


Żółtka utrzyj z cukrem waniliowym. Śmietanę ubij, dodaj białko w proszku (lub cukier). Śmietanę wymieszaj z ubitymi żółtkami i dodaj odrobinę soku z cytryny.

Maliny rozgnieć widelcem. Mus układaj warstwami w szklance, naprzemiennie z malinami. Wierzch udekoruj prażonymi płatkami migdałów.


10 komentarzy:

  1. ale wygląda! pyszności, pyszności!
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności o smaku wspomnień...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeurocze zdjęcia... A deser z pewnością pyszny, delikatny, owocowy... Cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo lekko i apetycznie, i wydaje mi się, że deser smakował wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Heh, nie ma to jak pokazać puste naczynia. ;) Deser zniknął nim zdążyłaś dobrze zrobić fotki. PS. Kocham maliny. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak było. zdążyłam zrobić 2 zdjęcia, odwróciłam się żeby sięgnąć blendę, a po chwili szklanki były puste :)

      Usuń
  6. Palce lizać, oczy zdążyć nacieszyć!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota!:) Ekstra letni deser!

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. boski, obłędny i do tego prześliczny!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...