21 września 2013

KLASYCZNY SERNIK Z MALINAMI


Odgłosy kuchennego robota, zestaw dobrze znanych składników, piekarnik i niewielki kącik w kuchni. Przyjemność łączenia, kręcenia, mieszania, dodawania, tworzenia smakołyków, którymi można się podzielić z tymi, których kochamy, lubimy, szanujemy. Moja chwila zapomnienia...




KLASYCZNY SERNIK Z MALINAMI

1 paczka ciasteczek owsianych
2 łyżki masła
700 g kremowego sera twarogowego
3/4 szklanki cukru
3 jajka
1/3 szklanki śmietany kremówki
1 łyżka mąki ziemniaczanej
około 3/4-1 szklanki malin (świeże lub mrożone)

Piekarnik rozgrzej do 180C. Tortownicę o średnicy około 20 cm natłuść masłem. Ciastka rozdrobnij i zmiksuj z masłem. Wyłóż kruszonką spód tortownicy.

Serek utrzyj z cukrem. Jajka dodawaj pojedynczo, cały czas mieszając masę na niskich obrotach. Wlej śmietankę i dodaj łyżkę mąki ziemniaczanej. Przełóż masę do tortownicy.

Na wierzch masy serowej rozsyp maliny i wstaw do piekarnika na 15 minut. Zmniejsz temperaturę do 160C i piecz przez 50-60 minut. Pozwól sernikowi ostygnąć przy uchylonych drzwiczkach piekarnika. Zdejmij obręcz i zostaw na noc w lodówce bez przykrycia.



11 komentarzy:

  1. piękny jest.król rodzinnych posiedzeń:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak klasyka. Ale Twój ma dodatkowy atut, że jest taki malinowy. Uwielbiam serniki w ogóle. A jak widzę nowinki, to jestem na TAK. Pysznie wygląda ten Twój sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda oszałamiająco! Ja też często sięgam po klasykę. Piękne zdjęcia;) zapraszam...też na kawałek sernika;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia ciasta powalają boję się myśleć jak smakuje :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. swietne zdejcia i pomysly :) Gratulacje! Pozdrawiam serdecznie, Beata z amberemotion

    OdpowiedzUsuń
  6. OH MY! I love the look of this cheesecake...it reflects how much you enjoy your time in the kitchen! Lovely!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...