3 listopada 2013

NAJLEPSZA KANAPKOWA PASTA Z MAKRELI


Jeżeli od jedzenia można się uzależnić to pasta z makreli stoi na pierwszym stopniu mojego uzależnienia. Był czas, że kupowałam makrelę w każdy piątek, by później przez kilka kolejnych dni cieszyć się kanapkami z pastą rybno-twarogową. Delicious.



PASTA Z MAKRELI I TWAROGU do kanapek

1 średnia wędzona makrela
200 g chudego twarogu
1-2 żółta papryka
garść kaparów
1 łyżka majonezu
sól i pieprz

Makrelę pozbawić ości i skóry. Mięso z ryby rozdrobnić widelcem i wymieszać z pokruszonym twarogiem. Dodać majonez i rozetrzeć pastę widelcem.
Paprykę pokroić w drobną kosteczkę, kapary opłukać wodą i odsączyć na sitku, dodać do pasty. Doprawić solą i pieprzem do smaku i dokładnie wymieszać.



10 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda. Ja do swoje pasty dodaję korniszona. Ale spróbuję z kaparami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z korniszonami też robię, ale wolę kwaskowe kiszone :)

      Usuń
  2. Jak byłam mała to połączenie makreli z twarogiem nazywało się awanturką. Oczywiście było bez bajerów, czyli papryki i kaparów :) Majonez mieszany był z odrobiną śmietany. Pycha! Spróbuję teraz wersję de lux :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie w lodówce grzecznie leży sobie makrela i czeka, aż ją w weekend złowię i wyczaruję coś na sobotnie śniadanie. Czy można majonez zastąpić jogurtem bałkańskim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można, ale ja wolę jednak dodać odrobinę majonezu, który nadaje smaczku ;)

      Usuń
  4. Mmm, my lubimy paste z makreli ;)
    Widzialam juz takie polaczenia z twarogiem, ale jeszcze nie probowalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam całą michę i znika w tempie zastraszającym. Początkowo mój mężyna na połączenie twarogu z rybą kręcił nosem a teraz razem z Nonkiem wcinają aż się uszy trzęsą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mężczyźni zwykle sceptycznie podchodzą do połączeń smakowych jakich mama im nie serwował, ale z czasem przekonują się, że warto spróbować. Cieszą mnie te trzęsące się uszy :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!