29 września 2012

DIET CLUB
DIETA NA JESIEŃ
SERIA2, DZIEN 5


Kilka przydatnych rad od
A LITTLE BIT BETTER

Na zakupach pierwszą alejką, w którą się kieruję, są stoiska ze świeżymy warzywami i owocami.
Nie mogę oprzeć się tym pięknym kolorom i kształtom. Latem, kiedy najświeższe owoce i warzywa
mogę dostać na targu, chodzę tam codziennie. Nie wyobrażam sobie posiłku bez porcji warzyw lub owoców.
Pobudzają zmysł smaku, zapachu i wzroku jednocześnie. Im więcej kolorów na talerzu, tym lepiej.

Kolor i wygląd owoców i warzyw wiele mówi o ich świeżości, ale także o wartościach odżywczych.
Warzywa to zawsze dobry wybór, ale jeśli poszukujemy czegoś specyficznego, np. produktów
pozytywnie wpływających na stan naszej skóry, kolor jest świetnym markerem ułatwiającym wybór tego,
czego Twoje ciało potrzebuje.

Istnieje jedna prosta zasada:
Jedz 1 pomarańczowe i 1 zielone warzywo każdego dnia.

  • POMARAŃCZOWE warzywa, takie jak marchew, kabaczek, dynia, słodkie ziemniaki, zawierają pomarańczowe barwniki - karotenoidy. Są one wspaniałymi naturalnymi antyoksydantami chroniącymi skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania UV.
  • ZIELONE warzywa, takie jak sałata, jarmuż, szpinak, zawierają całe mnóstwo witaminy C pomagającej w odbudowie kolagenu w skórze.
Kolor w potrawach daje nam pewność bogactwa składników odżywczych i zabija "talerzową" monotonię.

NON STOP COLOR




Jadłospis na dziś od
SPRING PLATE


Przepis na chlebek razowy z szałwią znajdziecie tutaj.


Zestaw ćwiczeń na dziś od
TONE IT UP


6 komentarzy:

  1. W końcu jemy również oczami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że ten gruszkowy sadwich niebawem u mnie zawita :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny Blog o jedzeniu i przepisach, z dietą też miałem do czynienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę na bieżąco, bardzo podoba mi się to co robisz ; )
    Zjadłam dziś jedno pomarańczowe i 3 zielone warzywa ; )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!