25 listopada 2012

SYCĄCA SAŁATKA Z GRILLOWANYMI KREWETKAMI
grilled shrimps & bean salad


W grudniu miną dwa lata od czasu, gdy moje zęby zakuto w kajdany. Na co dzień zapominam o tym, że mój uśmiech nie jest piękny i biały. Metaliczny blask nie przeszkadza mi w kontaktach z ludźmi, w szczerym śmiechu do rozpuku i głupawym szczerzeniu. Zwyczajnie, na co dzień zapominam, że mam aparat. Wizyty u ortodonty przypominają mi jednak o tym, że moje zęby nie są wolne, a każda kolejna aktywacja wiąże się z 2 lub 3 nieprzespanymi nocami. Dzisiaj będzie właśnie taka noc i już nie mogę się doczekać, kiedy to się  skończy.

Zanim jeszcze zęby odmówiły posłuszeństwa zdążyłam zrobić (i zjeść)  sałatkę, jedną z moich ulubionych. Wygląda bardzo niewinnie, ale skrywa w sobie bogactwo smaków i zestaw składników odżywczych dających zastrzyk energii na długie, chłodne wieczory.




SAŁATKA Z FASOLI, KREWETEK I GREJPFRUTA

Porcja na 2 osoby

200 g całych krewetek
400 g fasoli z puszki
1 szalotka
1 ząbek czosnku
oliwa z oliwek extra vergine
1 bardzo dojrzały grejpfrut
młoda sałata masłowa
sól i pieprz

Krewetki umyj i oczyść. Oderwij głowę, a następnie stopniowo zdejmuj pancerzyk zaczynając od strony głowowej w stronę ogona. Oderwij odnóża, wykonaj nacięcie wzdłuż krewetki po stronie grzbietowej i usuń układ pokarmowy. Poprzez nacięcie po stronie brzusznej wyciągnij różowawy układ krwionośny.

Fasolę z puszki opłucz i odsącz. Czosnek i szalotkę pokrój w cieniutkie plasterki, wymieszaj z fasolą. Dodaj oliwę, sól i pieprz. Wymieszaj i odstaw na bok.

Grejpfruta umyj i obierz ze skóry. Wykrój filety z grejpfruta: obkrój owoc do odrzucając cienką błonkę, następnie wykrawaj kolejno pojedyncze cząstki.

Umyte krewetki posmaruj oliwą, posyp solą i pieprzem. Piecz na mocno rozgrzanym grillu elektrycznym lub patelni po 1 i 1/2 minuty z każdej strony. Fasolę podsmaż na patelni przez 3 minuty mieszając. Na talerzu ułóż młode liście sałaty, umieść na nich podsmażoną fasolę, krewetki i fileciki z grejpfruta.



3 komentarze:

  1. no, no :]
    wspaniała na przystawkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie rewolucja, ale prezentuje się ślicznie :D


    pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krewetki a sałatka prezentuje się bosko... choć jestem zaintrygowana dodatkiem fasoli, bo do tej pory jakoś bym jej nie połączyła z krewetkami ale Twoja sałatka wyglada tak pięknie,że przy najbliższej okazji wypróbuję...:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!