14 stycznia 2016

CIASTO MARCHEWKOWE Z ANANASEM



Są tacy, co uwielbiają Sylwestrowe zabawy, przepych, kolorowe balony, fajerwerki, balowe suknie, fryzury i makijaże. Są tez tacy, co na tych pierwszych patrzą z pogardą, a myśl o zbliżającym się przymusowym imprezowaniu powoduje u nich dreszcze. Ja nie należę do żadnej z tych grup i dzień ten traktuję, jak każdy inny dzień wolny, trochę bardziej odświętny, dający możliwość miłego spędzenia czasu z najbliższymi, rodziną, przyjaciółmi. Jednak tegoroczna Noc Sylwestrowa była dla mnie wyjątkowa, gdyż spędziłam ją z osobą. która od momentu jej pojawienia się, stała się najważniejsza w moim życiu. 30 grudnia na świat przyszła moja córeczka Ada, która przywitała ze mną Nowy Rok przytulona do mojej piersi w szpitalnym łóżku. Fajerwerki za oknem nigdy nie były tak piękne jak te tamtego wieczoru.







CIASTO MARCHEWKOWE Z ANANASEM i kremem z mascarpone

1 szklanka mąki owsianej
1 szklanka mąki kukurydzianej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżka cynamonu
1 łyżeczka kardamonu

1 szklanka brązowego cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki soku pomarańczowego
1 bardzo dojrzały banan
3 szklanki startej marchewki
po 1 szklance posiekanego ananasa, rodzynek i posiekanych orzechów włoskich

Wymieszaj suche produkty w dużej misce i odstaw na bok. W malakserze umieść cukier, olej, sok, banana i ekstrakt waniliowy. Miksuj do uzyskania konsystencji karmelu. Połącz suche składniki z mokrymi, dodaj marchewkę, ananasa. rodzynki i orzechy.
Tortownicę pokryj papierem do pieczenia i wysmaruj masłem. Wlej masę do tortownicy i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C. Piecz przez 45 minut, a następnie zmniejsz temperaturę do 150 stopni i piecz do suchego patyczka - około 15 minut.

Wyjmij ciasto z piekarnika i ustaw blaszkę do wystudzenia. W tym czasie przygotuj krem.

250 g serka mascarpone utrzyj z cukrem pudrem (według uznania) i 3 łyżkami likieru pomarańczowego. Wymieszaj z 250 g naturalnego gęstego serka homogenizowanego. Powstałym kremem pokryj zimne ciasto i udekoruj plastrami ananasa.


5 komentarzy:

  1. Cudna córa i cudne ciasto:) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie gratulacje, Ada jest prześliczna!:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witamy młodą mamusię i gratulujemy córeczki! Ada jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka nowina! Świetnie. Gratulacje - będzie Wam się cudownie gotowała.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, Mam nadzieję, że do mnie wrócisz!